De tolkentelefoon voor de zorg | SIGV Coöperatie
Tolken en vertalen met een
maatschappelijke doelstelling
Selecteer een pagina

Wat zijn de kosten?

    VertalingTolkdienst

    Mijn taal staat er niet tussen

    Bel mij terug

    Wat zijn de kosten?

      VertalingTolkdienst

      Mijn taal staat er niet tussen

      Bel mij terug

      De tolkentelefoon voor de zorg helpt patiënten en zorgverleners

      De tolkentelefoon voor de zorg. Heeft u er wel eens van gehoord? Veel zorgverleners weten niet dat deze beschikbaar is, waardoor er een tolk Arabisch of andere taal aan te pas moet komen om zorg te verlenen aan een patiënt. Het kan dan langer duren voordat een behandelplan in werking komt. Soms is het echter een geval van leven op dood, dus moet er snel actie komen. In dit geval kan de tolkentelefoon van pas komen. Maar wat moet u hierover weten voordat u deze professionals inschakelt?

      Een goede communicatie met de tolkentelefoon voor de zorg

      De tolkentelefoon voor de zorg zorgt ervoor dat u goed kunt communiceren met iemand die de Nederlandse taal niet machtig is. Een tolk inhuren die u via de telefoon kan bijstaan tijdens het voeren van gesprekken en het uitvoeren van behandelingen helpt u niet alleen om alles duidelijk te maken aan de patiënt, maar ook om eventuele zorgen bij deze patiënt weg te kunnen nemen. Een opname in het ziekenhuis of ander zorginstituut is voor veel mensen al stressvol en wanneer u elkaar niet kunt verstaan kan dit de situatie alleen maar verergeren.

      Gekoppeld aan een professional in een taal

      Maar hoe werkt het dan precies? De tolkentelefoon voor de zorg heeft een professionele vertaler Nederlands Engels of andere taal beschikbaar, die u direct kan helpen. U belt hiervoor het nummer van de telefoon, waarna u gekoppeld wordt aan de professional met de juiste taalvaardigheden. U legt uit waarvoor u belt, welke taal de patiënt spreekt en wat de problemen zijn. Ook kunt u aangeven wat u gezegd wilt hebben voordat de behandeling start. De professional legt dan alles rustig aan de patiënt uit. Pas als alles duidelijk is, gaat u verder met de behandeling en de uitleg hiervan.

      Voor de volledige behandeling beschikbaar

      De tolkentelefoon voor de zorg is er voor de gehele behandeling. Vanaf het moment dat de patiënt binnenkomt en u erachter dient te komen wat er aan de hand is, tot en met de behandeling en eventuele nazorg. Dit zorgt niet alleen voor een duidelijke communicatie, maar ook voor de gemoedsrust van alle betrokken partijen. U kunt uw werkzaamheden hierdoor ook beter uitvoeren dan wanneer er een taalbarrière is.

      Meer vertalen dan alleen gesprekken

      Wilt u er naast de tolkentelefoon voor de zorg ook voor zorgen dat er geschreven informatie beschikbaar is voor patiënten die de taal niet machtig zijn? Dan kunt u uw documenten laten vertalen door een professioneel vertaalbureau. U straalt hiermee professionaliteit uit en kunt uw kennis overbrengen op iedereen die binnen uw zorginstelling komt. Mensen voelen zich veilig bij u en u kunt uw werk naar behoren uitvoeren.