Internationale SEO | SIGV Coöperatie
Tolken en vertalen met een
maatschappelijke doelstelling
Selecteer een pagina

Wat zijn de kosten?

    VertalingTolkdienst

    Mijn taal staat er niet tussen

    Bel mij terug

    Wat zijn de kosten?

      VertalingTolkdienst

      Mijn taal staat er niet tussen

      Bel mij terug

      Krijg wereldwijd succes met internationale SEO

      Heeft u een Nederlands bedrijf, maar wilt u ook in het buitenland nieuwe klanten trekken? Dan moet u zorgen dat de internationale SEO toegepast is op uw website. Het toepassen van een goede SEO geeft u de gelegenheid om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te komen, zodat potentiële klanten uw bedrijf en website zien tijdens het vinden van informatie, producten en diensten. Door dit ook internationaal toe te passen voorkomt u dat uw bereik niet verder kan verspreiden over de wereld. Maar wat moet u hier allemaal over weten?

      Internationale SEO door middel van vertalingen

      Voordat u een tolk inhuurt voor uw reclamecampagnes of een vertaling van Nederlands naar Engels maakt voor uw website, is het goed om te weten wat er allemaal bij komt kijken. U bent wellicht geneigd om de Nederlandse teksten door een vertaalmachine te halen, zodat u een kant en klare tekst in handen krijgt. Toch werkt het niet zo simpel. Een vertaalmachine houdt namelijk geen rekening met de context en culturele aspecten van een tekst. Uw tekst zal hierdoor in het buitenland niet goed overkomen. Tevens is er dan geen gebruik gemaakt van een goede SEO, dus de vindbaarheid blijft laag.

      Het belang van SEO

      SEO is voor ieder bedrijf van belang. Het zorgt er namelijk voor dat de teksten op een dusdanige manier geschreven zijn dat u hoog in de zoekresultaten verschijnt. Potentiële klanten zoeken op een bepaalde woordencombinatie. Van hieruit bepaalt een zoekmachine als Google hoe hoog de relevantie is van uw website. Door de SEO voor het buitenland goed toe te passen kunt u dus meer bezoekers en potentiële klanten trekken. Zelfs zonder gerichte reclamecampagnes kunt u de winst van uw onderneming laten groeien.

      SEO toepassen in de tekst

      Als u uw teksten wilt vertalen, kunt u het beste een professional van een vertaalbureau inschakelen. Deze kijkt samen met u naar de best mogelijke vertalingen voor uw website. Hierbij houdt de vertaler niet alleen rekening met een juiste vertaling en het toevoegen van culturele aspecten, maar ook de zoekwoorden die in deze landen populair zijn. Door deze zoekwoorden toe te voegen kunt u uw website hoger in de zoekresultaten laten verschijnen. Combineer dit met hreflang tags, zodat de zoekmachine weet in welke taal de pagina is.

      Zoekwoordenonderzoek vooraf meeleveren

      Veel vertalers hebben vooral kennis van het aanleveren van de juiste vertalingen. Ze hebben echter geen kennis van SEO en het bijkomende zoekwoordenonderzoek. U kunt daarom het beste vooraf al een onderzoek doen, zodat de internationale SEO goed wordt toegepast. Hierbij let u niet alleen op de landelijke zoekwoorden, maar ook voor een bepaalde regio. Dit kan u helpen om uw naamsbekendheid te richten op een specifieke doelgroep. SEO in het buitenland gaat dus verder dan alleen kijken naar een bepaald land.

      Strategisch gebruik van SEO

      Zodra alles aangeleverd is en u de vertalingen heeft gekregen, kunt u samen met een marketingprofessional nogmaals door de teksten heen gaan. U wilt er immers voor zorgen dat de SEO voor het buitenland op de juiste manier is toegepast. Een tekstschrijver die zich gespecialiseerd heeft in deze zoekmachine optimalisatie kan zorgen dat uw teksten de gewenste resultaten opleveren. Voordat u het weet, krijgt u meer bezoekers op de website. Vanuit deze bezoekers zijn er ongetwijfeld nieuwe aankopen en dus meer winst voor het bedrijf.