Bedrijf uitbreiden naar het buitenland? | SIGV Coöperatie
Tolken en vertalen met een
maatschappelijke doelstelling
Selecteer een pagina

Wat zijn de kosten?

    VertalingTolkdienst

    Mijn taal staat er niet tussen

    Bel mij terug

    Wat zijn de kosten?

      VertalingTolkdienst

      Mijn taal staat er niet tussen

      Bel mij terug

      Bedrijf uitbreiden naar het buitenland 

      U wilt uw bedrijf uitbreiden naar het buitenland. Door deze internationale stap op de juiste wijze voor te bereiden, zet u uw product of dienst goed op de markt. Als u echter uw onderneming gaat internationaliseren, komen er veel zaken op u af. Welke stappen zijn voor u van belang? Vertaalbureau SIGV Coöperatie zet een aantal aandachtspunten voor u op een rij. Als vertaalbureau hebben wij een ruime ervaring met het bemiddelen tussen opdrachtgevers en tolken en vertalers. Van een tolk Arabisch tot een vertaler Duits Nederlands, wij brengen u in contact met een hoogopgeleide taalspecialist in uw branche. Neem gerust contact met ons op voor meer inlichtingen over onze vertaaldiensten. 

      Stap 1: Hoe gaat u uw bedrijf opschalen?

      U verkoopt een bepaalde dienst of product en wilt dit op de internationale markt zetten. Op het moment dat uw bedrijf een groot succes wordt, dient u voldoende opties te hebben om uw activiteiten op te schalen. Kunt u voldoen aan vraag en aanbod? Zorg dat u van tevoren een plan in elkaar zet om met gemak te kunnen opschalen. 

      Stap 2: Het aanpassen van uw bedrijf aan de internationale markt

      Wanneer u zich begeeft op een andere markt, krijgt u te maken met verschillende culturen. Het gaat hierbij niet alleen om nieuwe wet- en regelgeving, maar ook om andere normen en waarden. Wat in het ene land gewenst is in de communicatie, kan bij het andere land als onbeschoft worden ervaren. Daarom is het van belang dat u uw bedrijf kunt aanpassen aan een andere cultuur. Lukt dit niet? Dan is het risico op falen groot. 

      Stap 3: Samenwerken met een partner in de regio

      U kunt er uiteraard voor kiezen om zelf uw producten of diensten aan te bieden in het buitenland. Ook is het echter een optie om een samenwerking aan te gaan met een partner in het buitenland. Deze buitenlandse partner is bekend met de taal en gebruiken van het land. Zo weet deze zakenpartner meteen de beste doelgroep voor het product of de dienst aan te spreken. Een partner in de regio biedt als voordeel dat dit bedrijf meteen lokaal vertegenwoordigd is. 

      Stap 4: Stel een gedetailleerd businessplan op

      Wilt u alleen uw producten in één enkel land verkopen, of meteen internationaliseren in meerdere landen? Stel voor elk land waar u naartoe wilt uitbreiden een gedetailleerd businessplan op. Wat zijn de knelpunten waar u tegenaan loopt? Hoe zorgt u dat uw tarieven passen bij de lokale markt? Wat is de precieze omvang van de markt waarop u zich gaat begeven? Wie zijn uw directe concurrenten? Door zoveel mogelijk informatie in het businessplan op te nemen, bent u zo goed mogelijk voorbereid. 

      Stap 5: Het analyseren van de concurrentie

      Internationaal ondernemen betekent meer kansen, maar ook meer concurrentie. Het is dan ook een must om allereerst een concurrentieanalyse te maken. Bezoek bijvoorbeeld de websites van uw direct concurrentie, zodat u ziet welke aandachtspunten van belang zijn voor uw bedrijf. Zorg dat u hier veel aandacht aan besteed, aangezien u hier veel van opsteekt. 

      Stap 6: Voldoende budget reserveren voor marketing

      U komt als nieuwkomer terecht op een buitenlandse markt. U moet hierdoor uw naamsbekendheid opnieuw opbouwen. Dit proces kost zowel tijd als geld. Bedenk verrassende activiteiten om op te vallen bij uw doelgroep. 

      Stap 7: Communiceren in het buitenland

      U wilt uw boodschap op een goede manier overbrengen. Het vertalen van uw brochures, website of andere communicatie lijkt gemakkelijk. Toch schuilt hierin de valkuil dat u de verkeerde toon aanslaat bij uw doelgroep. Woorden kunnen bijvoorbeeld meerdere interpretaties hebben. Bovendien kunt u te formeel of juist te joviaal overkomen. Een letterlijke vertaling slaat dan ook geregeld te plank mis. Naast marketing is het ook belangrijk om juridische documentatie goed te vertalen. Elk land heeft zijn eigen wetgeving, bijvoorbeeld als het gaat om de privacy of over de btw. Een vertaler zorgt ervoor dat u een vliegende start maakt op het gebied van communicatie. 

      SIGV Coöperatie voor uw bedrijf uitbreiden naar het buitenland

      Vertaalbureau SIGV Coöperatie tilt de communicatie van uw bedrijf naar een hoger niveau. Samen met u onderzoeken wij hoe wij de communicatie van uw bedrijf zo soepel en vlekkeloos mogelijk kunnen laten verlopen. Bovendien hanteren wij geen winstoogmerk, waardoor u profiteert van een laag tarief voor onze diensten. Onze tolken en vertalers zijn gespecialiseerd in verschillende vakgebieden, zodat zij uw jargon perfect toepassen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gelijk contact met ons op voor een vrijblijvende offerte op maat.